תקנון בית ספרי
1 .הופעה לבית-הספר
תלמידי ביה”ס יגיעו לביה”ס בהופעה מכובדת, ההולמת הגעה למוסד חינוכי.
התלמיד יופיע לביה”ס בתלבושת אחידה על-פי הפירוט הבא:
• חולצה בצבע אחיד עליה מוטבע סמל ביה”ס
• בחורף –חולצה עם סמל מתחת לסווצ’ר פתוח בצבע אחיד
• מכנסיים חלקים בכל הצבעים פרט ללבן ללא הדפסים
• טייץ – אך ורק עם חולצה ארוכה, ללא חולצה קשורה.
• טייץ – מותר בצבע אחיד, בכל הצבעים פרט ללבן
• מכנסיים קצרים, מותר בצבע אחיד – עד הברך בלבד
✓ אין להגיע לביה”ס בגופיות, בחולצת בטן או בחולצות/מכנסיים קצרים, קרועות/ים או
גזורות/ים, טלאים.
✓ אין להגיע לביה”ס בנעלי אצבע, נעלי בית או בנעלי עקב. במקרים של פציעה חובה
להגיע עם נעל סגורה מאחור.
✓ אין להגיע לביה”ס בשיער מחומצן או צבוע, ובתספורת לא הולמת כגון גילוחים ו/או
כרבולות.
✓ אין להגיע לביה”ס ב”פירסינגים”, תלמיד שיגיע עם פירסינג, הפירסינג יוחרם.
✓ אין להגיע לביה”ס באיפור גס.
✓ השהייה במתחם ביה”ס היא אך ורק בתלבושת.
✓ למען הסר ספק, התלמיד מחויב להגיע בתלבושת אחידה גם בימים מרוכזים, בבחינות
מתכונת, בבחינות בגרות ובסיורים.
אופן הטיפול:
תלמיד אשר יופיע ללימודים שלא על-פי התקנון לא יורשה ללמוד בכיתה במהלך היום.
2 .תלבושת ספורט:
• חולצת טריקו עם סמל ביה”ס,/ חולצה מנדפת זיעה ללא סמל.
• מכנסי ספורט חלקים בצבע אחיד.
• נעלי ספורט תקניות )לא נעלי הרים או פלדיום(.
• תלמיד עם פטור רפואי – חייב להימצא במתחם השיעור ולהגיש עבודה בכל שליש.
• תלמיד עם ציון נכשל חייב להגיש עבודה.
• התלמיד ילבש את תלבושת הספורט רק באולם הספורט.
אופן הטיפול:
תלמיד שמגיע ללא תלבושת , לא יורשה להשתתף בשיעור, אך חייב להימצא במתחם השיעור.
התלבושת הינה חלק מהציון בספורט.
3 .טקסים:
• בטקס רבין, בטקס יום השואה ובטקס יום הזיכרון לחללי צה”ל על התלמידים, המורים,
צוות המזכירות והמנהלה – להגיע עם חולצה לבנה-חלקה או חולצה לבנה עם סמל ביה”ס
ללא עליונית.
• בחגים יש להגיע עם חולצה לבנה בהתאם להודעת ההנהלה.
אופן הטיפול:
תלמיד, שייעדר מטקסים או מפעילות חברתית ללא סיבה מוצדקת, יגיש עבודה ויורד לו ציון בהתנהגות.
4 .נוכחות התלמיד והתנהלותו בשטח ביה”ס
נוכחותו של התלמיד במהלך כל השיעורים, כולל “בוקר טוב מחנך” והפעילויות החינוכיות בו,
מהווים תנאי הכרחי למיצוי ההישגים הלימודיים והחינוכיים. אין לצאת משטח בית הספר
במהלך יום הלימודים ללא אישור )בחט”ב רק בליווי הורים(.
האירוע דרכי טיפול:
איחור לשיעורים בבוקר או במהלך יום לימודים היעדרויות משעורים במהלך היום:
א. הארכת יום לימודים.
ב. באחריות המורה המקצועי להטיל משימת לימודים.
אי ביקור סדיר
א. היעדרות התלמיד תדווח לקבס”ית בית הספר. ב. תילקח מהתלמיד הזכות לתגבורים ומועדים חוזרים למבחנים.
ג. תופעל שיטת המנות. – *
ד. תלמיד שנעדר בהיקף של %30 משעות הוראת המקצוע בו הוא ניגש לבגרות, לא יהיה זכאי לגשת לבגרות בציון חיובי באותו מקצוע אלא אם המועצה הפדגוגית תאשר את היעדרותו.
עישון (על כל סוגיו) בשטח ביה”ס כולל ברחבת השער ומגרשי החניה.
א. השעיה ליומיים מביה”ס.
ב. הזמנת ההורים לשיחה.
ג. תיעוד בתיק אישי.
ד. במקרה של אירוע חוזר תתקיים ועדת משמעת.
צילום מורים ועובדים או הקלטתם ללא אישור.
א. צילום, הסרטה ו/או האזנה אסורה ע”פ חוק יסוד כבוד האדם וחירותו – התשנ”ב 1992 הינו עבירה פלילית שעונשה עד חמש שנות מאסר.
ב. המכשיר יוחרם ויוחזר לתלמיד בתום יום לימודים.
ג. דיווח להורים.
ד. תיעוד בתיק אישי.
במהלך השיעורים הפלאפון / אוזניות יימצאו אך ורק בתיקים כשהוא כבוי. השימוש בפלאפון או הטענתו במהלך השיעורים
אסורים.
א. המכשיר יוחרם ויוחזר לתלמיד בתום יום לימודים
ב. דיווח להורים
ג. תיעוד בתיק אישי
• * שיטת המנות – מרכיב הנוכחות מחושב התאם למספר השעות השבועיות הנלמדות בכל המקצועות
יחידת לימוד שבועית = מס’ שעות שבועיות במקצוע = מנה.
חישוב ציון נוכחות:
✓ 0 עד 2 יחידות לימוד/מנות – לא יופחת ציון.
✓ מעל 2 עד 3 יחידות לימוד/מנות – הפחתה של 5 נקודות
✓ מעל 3 עד 5 יחידות לימוד/מנות – על כל צבירה של היעדרות מיחידת לימוד
שבועית/מנה תופחתנה 2 נקודות.
✓ מ-5 מנות – לא יקבל ציון סופי/נכשל.
שימו לב
✓ שלושה איחורים יחשבו לשעת היעדרות.
✓ היעדרות משעור כפול תחשב כהיעדרות מ-2 שיעורים.
✓ היעדרות מבוקר טוב, ממבחן או מפעילות חברתית המתקיימת בשיעור דינה כהיעדרות
לא מוצדקת משיעור.
5 .אלימות
ביה”ס רואה בחומרה רבה מעשה אלימות בקרב תלמידים ומעשי אלימות כלפי עובדי ההוראה ועובדי ביה”ס.
• אין להשתמש באלימות מילולית הן כלפי צוות המורים והעובדים, והן כלפי התלמידים.
• אין לפגוע ולהשחית את רכוש הזולת וציוד ביה”ס, וכן אין לגנוב או לקחת חפצים ללא רשות.
• חל איסור מוחלט על פגיעה בזולת – אלימות פיזית, בריונות, איומים וסחיטה.
• אסור בהחלט לתלמידים לשאת ולהחזיק סכינים קפיציות, כלים ומכשירים מסוכנים.
• אגרופנים, מכשירי הלם חשמלי, וגז מדמיע – הם נחשבים כולם “כלי נשק”.
הטיפול:
א. ברור האירוע.
ב. כל המעורבים מושעים מביה”ס.
ג. הזמנת ההורים לשיחה.
ד. תיעוד בתיק אישי.
ה. במקרה של אירוע חוזר תישקל הפסקת לימודים.
ו. במקרה של השחתת הרכוש התלמיד יחויב בתשלום.
כל מקרה של אירוע חריג ידווח מיידית להורים, לגורמי החינוך ולמשטרה.
האירוע יטופל באמצעות וועדת אזהרה או ועדת שימוע עירונית בהתאם להחלטת הנהלת ביה”ס.
6 .נוהל מבחנים
א. לוח המבחנים יפורסם בתחילתו של כל רבעון .
ב. בחט”ב – במהלך השנה יתקיימו 2 מבחנים + הערכה חלופית.
✓ בחט”ע מקצוע מעל 2 ש”ש יתקיים מבחן בכל רבעון + הערכה נוספת .
✓ מקצוע של עד 2 ש”ש יתקיימו 2 מבחנים במהלך השנה.
ג. במהלך רבעון המורה חייב לקיים לפחות בוחן אחד.
ד. לתלמידים יימסר החומר למבחן לפחות שבוע לפני הבחינה – המבחן לא יכלול את החומר הנלמד בשבוע הבחינה.
ה. ניתן לאפשר מבחן לשיפור ציון באישור הועדה הפדגוגית.
ו. מתכונות: היבחנות במתכונת שניה תתאפשר רק אם נעדר מהמתכונת הראשונה באופן מוצדק.
ז. חשוב לדעת: יציאה לחופשה משפחתית אינה נחשבת להיעדרות מוצדקת .
ח. לאחר מבחן מתכונת יום הלימודים יימשך כרגיל
אירוע דרכי הטי פול
הפרעה במהלך מבחן – בחינת התלמיד תיפסל
העתקה במבחנים – • בחינת התלמיד תיפסל • לא תינתן לתלמיד אפשרות להגיש ערעור • לא תינתן לתלמיד זכות למועד ב’ • הורדת ציון בהתנהגות
הימצאות נייד בזמן בחינה • בחינת התלמיד תיפסל
תלמיד שנעדר משיעורים שקדמו לשעת המבחן או נעדר יום לפני הבחינה –התלמיד אינו זכאי לגשת לבחינה, גם לא למועד ב’. במקרה של סיבה מוצדקת זכאי לגשת למועד ב’
תלמיד שנבחן ועזב את בית הספר לפני תום יום הלימודים – ללא אישור בחינתו לא תיבדק.
7 .מועדי ב’
מועדי ב’ יתקיימו בסוף כל מחצית כשהמבחן מקיף את כל החומר שנלמד במהלך המחצית. התלמיד רשאי לגשת למבחנים מועדי ב’ בתנאים הבאים:
• היעדרות מפאת מחלה באישור רפואי בלבד.
• היעדרות בשל זימונים לצבא שלא ניתן לדחות.
• על התלמיד להגיש בקשה למועד ב’ למחנכת הכיתה בצירוף האישורים הנדרשים תוך שבוע מיום ההיעדרות.
• אין לקיים מועדי ב’ באופן פרטני, מועדי ב’ יתקיימו רק בתאום עם רכז המערכת.
• מועדי ב’ יתקיימו רק בתום יום הלימודים.
8 .שיפור ציון
✓ תלמיד רשאי לשפר ציון שלילי ( 0 עד 65 )באישור המורה המקצועי.
✓ הציון הסופי שיקבע יהיה שיקלול של שני המבחנים – מועד א’ )%30 )
ומועד ב’ ) %70.)
הערה: על אף האמור לעיל ביה”ס רשאי לקיים וועדת חריגים לתלמידים שנכשלו במקצועות בהם הם ניגשים לבגרות. הבקשות למבחן חוזר יוגשו למזכירות הפדגוגית בחט”ע ע”י התלמיד, תוך מתן נימוקים לבקשה.
הרכב הציון
שקלול הציון יבוצע ע”פ ההרכב הבא:
✓ מבחנים.
✓ בחנים.
✓ עבודות
✓ הציון הסופי ייקבע עפ”י שיטת המנות, ותפקוד נאות במהלך השיעור.
✓ תלמיד רשאי לשפר ציון אחד במקצוע במהלך מחצית.
בדיקת מבחנים
✓ המבחן ייבדק ע”י מורה הכיתה ויוחזר לתלמיד עם הערות וציון תוך שבועיים.
✓ בחנים יוחזרו לתלמיד תוך שבוע.
✓ המורה ידווח למנב”ס על ציוני הכיתה מיד לאחר החזרת המבחנים.
ערעור
✓ כל תלמיד רשאי לערער על ציון המבחן.
✓ המערער חייב לנמק את ערעורו – ערעור ללא נימוקים לא ייבדק.
✓ הערעור יוגש למורה הבוחן, אם אחרי בדיקה נוספת ע”י המורה הבוחן, התלמיד
עדיין מעוניין לערער על הציון עליו להגיש את הערעור למחנך הכיתה, מחנך
הכיתה יעביר את המבחן לרכז המקצוע לבדיקה נוספת
✓ לא יערער תלמיד אשר תשובותיו נכתבו בעפרון/או שנעשה שימוש בטיפקס.
✓ התלמיד יקבל תשובה לערעור תוך שבוע, החלטת הבודק השני היא סופית ואינה
ניתנת לערעור, גם אם הציון נמוך מהציון המקורי.